lauantai 16. heinäkuuta 2016

Poikkeus sääntöön

Ei ole mun tapaistani, päätyä tekemään neuletyö just eikä melkein valmiin ohjeen mukaan sen langoilla  ja jopa samalla värillä kuin ohjeessa. Ja kaiken lisäksi vielä ostin Novitan lankaa, josta olen yritellyt päästä eroon.

Lanka on vielä kaiken huipuksi sekoitetta, puolet akryyliä puuvillan kanssa. Onneksi sen tuntuu näpeissä hyvältä, ei tekokuituiselta. Ehkä annan sille mahdollisuuden!
Syynä tähän tilanteeseen on retkipäivä itäiseen osaan maata ja poikkeaminen tauolla tehtaanmyymälässä Korialla. Myymälässä oli esillä kyseinen toppi ja se alkoi tuntua kiinnostavalta mallinsa ja väriensä puolesta, kun näin sen livenä, vaikka Novitan kesän 2016 lehdestä se ei mitenkään noussut silmiini.

Perustelen tätä  tulevaa hommaa itselleni teknikkaharjoituksena, se tehdään pääsiassa lyhennettyinä kerroksia ja en ole ihan sinut vielä niiden kanssa, vaikka olen joissakin töissä niitä käyttänyt. Eikä mulla ole nyt tiedossa muuta sopivaa tv-työtä, kun viimeistelyjä on hankala tehdä sylissä.
 Ja tuo väritys: pätkävärjättyä tulee mulla välillä korvistakin ulos, mutta sorrun niihin silti vieläkin. Oranssi väri tuntuu tulevan väkisin mulle iholle, poimin sitä eri paikoista mukaani eri yhteyksissä, sitä on myös lankakorissa ja korurasiassa. Ei siinä mitään, se sopii hyvin farkusinisen kanssa ja sen kohta puoliin valmistuvan (!?) uuden oranssisen hameen tai liivihameen kanssa. Työlistallani on myös trikootoppi samasta värimaailmasta.
Oikeasti tekisi mieli tehdä vaikka tämmöisiä eli jotain ihan muuta, pari esimerkkiä  samasta lehdestä löytyvästä mallista tai ideakuvasta.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti